Μιχάλης Χατζηγιάννης «Η ωραιότερη Ελληνίδα; Η δική μου! »


Συνέντευξη: Αλέξανδρος Μωρέλλας, φωτογραφίες Νίκος Χρυσικάκης

Ο πιο δημοφιλής τραγουδιστής της γενιάς του απαντά σε δέκα ερωτήσεις που αγγίζουν την εσωτερική του αλήθεια καισε δέκα ερωτήσεις που αναζητούν το θάρρος του. Μόνο που, αντίθετα με το παιχνίδι,στη συνέντευξη δεν του δώσαμε το δικαίωμα της επιλογής: Εδώ δεν υπάρχει «ή» διαζευκτικό αλλά «και» συνδετικό. Θάρρος και αλήθεια.

H στιγμή της αλήθειας

Έχεις αφιερώσει κάποιο από τα τραγούδια του νέου σου CD με τίτλο «Το καλύτερο ψέμα» σε συγκεκριμένο αγαπημένο σου πρόσωπο;

Ναι, το «Παιδί της βροχής», αλλά δεν το ξέρει ακόμα ότι γράφτηκε για εκείνη. Αν δεν το ανακαλύψει βέβαια μόνη της, θα σημαίνει πως δεν πέτυχε και το εγχείρημα. (γέλια)

Ποια είναι η τελευταία φορά που δάκρυσες;

Όταν είδα πρόσφατα το «Τελευταία έξοδος: Ρίτα Χέιγουορθ», γιατί μου θύμισε πως η φιλία ευδοκιμεί και στις πιο δύσκολες συνθήκες.

Πότε πλήττεις;

Η επιτυχία, η δόξα και το χρήμα είναι σατανικοί παράγοντες. Σου δημιουργούν μια πλασματική εικόνα για τη ζωή και τις πραγματικές ανάγκες σου. Καταργούν τη δημιουργία, τη ζωντάνια, τη θέληση για ζωή παρασύροντάς σε στον βούρκο του βολέματος. Αυτός είναι ένας πόλεμος καθημερινός γιατί η υλική πληρότητα δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη και εσωτερική πληρότητα. Για μένα, πάντως, είναι πολύ εύκολο να μπορώ να επιστρέφω στην αφετηρία και να δημιουργώ σαν να ξεκινάω από την αρχή την καριέρα μου.

Στη σύγχρονη showbiz δεν αρκεί κάποιος να έχει ταλέντο. Πρέπει και να «πουλάει» καλά τον εαυτό του. Εσύ τι πιστεύεις, έχεις «πουλήσει» τόσο καλά τον εαυτό σου όσο μπορούσες;

Η εποχή προσπαθεί να μας πείσει πως ο καλλιτέχνης γίνεται μόνο με το να έχει θράσος και να πουλάει την εικόνα του. Καλλιτέχνης όμως γεννιέσαι, δεν γίνεσαι. Στην περίπτωσή μου το σωστό ήταν πως, έστω και ασυνείδητα, δεν επένδυσα στην εικόνα μου αλλά στη δουλειά μου. Αυτό τελικά αποδείχθηκε το καλύτερο marketing. Αυτό που ήμουν πάντα προηγούνταν από αυτό που φαινόμουν.

Τι σημαίνει για σένα έρωτας; Πώς τον βιώνεις, συγκρατημένα ή παράφορα;

Ερωτας και συναίνεση δεν πάνε μαζί. Τα δίνεις όλα και ο Θεός βοηθός.

Υπάρχει απαράβατος ή απαράβατοι κανόνες στο φλερτ; Τα Do’s και τα don’ts;

Για να είμαι ειλικρινής, δεν θυμάμαι πολλά από την τέχνη του φλερτ, γιατί έχω πολύ καιρό να το κάνω. Οταν φλέρταρα, φρόντιζα πάντα να είναι έντονα έκδηλος ο σεβασμός μου προς τη γυναίκα που είχα απέναντί μου. Μερικές φορές ο σεβασμός είναι και αφροδισιακός. Αρέσει στις γυναίκες.

Υπάρχει κάτι υλικό ή πνευματικό στο οποίο δεν μπορείς να αντισταθείς;

Δεν μπορώ να αντισταθώ στον καφέ, στα ηλεκτρονικά παιχνίδια και σε ένα όμορφο αυτοκίνητο. Στα πνευματικά ένα καλό βιβλίο, μια ωραία παράσταση ή μια ταινία μού δίνουν «τροφή» και μου εξασκούν την ψυχή.

Εχεις φοβίες;

Ναι. Εχω τη φοβία της ανθρώπινης απώλειας αλλά και της πτώσης. Από τη μία με φοβίζει ο θάνατος, είτε πρόκειται για τους δικούς μου ανθρώπους είτε για μένα προσωπικά, και από την άλλη πάντα υπάρχει και το άγχος της πτώσης. Για μένα ο άνθρωπος κατά 50% πρέπει να εργάζεται και άλλο ένα 50% να το αφιερώνει στο να σκέφτεται και να αναλύει αυτό που έφτιαξε.

«Για να ακουστεί μια αλήθεια πρέπει να ειπωθεί με καλοσύνη», συμβούλευε ένα παλιό γνωμικό. Ποια ήταν η δική σου πιο δύσκολη στη διαχείρισή της αλήθεια;

Η αλήθεια που έπρεπε να διαχειριστώ αφορούσε στη δουλειά μου και στο γεγονός πως δεν ήταν όλα τόσο ρόδινα όσο εγώ τα έβλεπα. Υπάρχουν ίντριγκες, ζηλοφθονίες, κακόβουλες πράξεις, από τις οποίες έπρεπε να θωρακιστώ για να προχωρήσω και σε αυτό με βοήθησαν αρκετά κάποιοι στενοί μου συνεργάτες, οι οποίοι μπορούν και «βλέπουν» πίσω από τα «ωραία λόγια».

Χρειάζεται πιο πολύ θάρρος ή αλήθεια για να κατακτήσεις την ευτυχία;

Ότι κι αν κάνουμε ζούμε ένα μέρος του ονείρου. Η ευτυχία είναι ένα άφταστο ιδανικό. Η ψυχή μας είναι μικρή για να την κατακτήσει. Και για να το συνειδητοποιήσεις αυτό, θέλει και θάρρος και αλήθεια. Αλλωστε θάρρος και αλήθεια πολλές φορές γίνονται ένα.

Ασκήσεις θάρρους

Αν σου ζητούσα ένα CD με σημερινούς Έλληνες τραγουδιστές, ποιους θα έβαζες;

Θα έφτιαχνα δύο CD. Το ένα θα συμπεριελάμβανε αυτούς που συμπαθώ, εκτιμώ και σέβομαι, ανθρώπους με ταλέντο δηλαδή, και θα ήταν το νόμιμο CD. Στο άλλο θα έβαζα εκείνους που δεν έχουν ταλέντο, έχουν πολύ θράσος και αυτό θα ήταν ένα CD πειρατικό. Στο νόμιμο CD αποκλείεται να μην έβαζα Αλεξίου, Μητροπάνο, Γλυκερία, Τερζή… Αν και ο κόσμος δεν το ξέρει, τα πιο πολλά κομμάτια μου είναι εμπνεύσεις από λαϊκά τραγούδια.

Κοιτώντας στον καθρέφτη αντικρίζεις έναν εμφανίσιμο άντρα;

Ε, δεν στρέφω και συχνά το βλέμμα μου στον καθρέφτη, μη φανταστείς. Πάντως κάτι γίνεται. (γέλια) Η αλήθεια είναι πως η επιτυχία, εκτός από τις άλλες παρενέργειες, μπορεί να σου δώσει και μεγάλη αυτοπεποίθηση. Η αίσθηση του ότι είμαστε κάπου καλοί έχει σημαντική επίδραση στη ζωή μας. Πιο εμφανίσιμος, πάντως, αισθάνομαι όταν είμαι ήρεμος και γαλήνιος.

Ποια πιστεύεις πως είναι η ομορφότερη Ελληνίδα από τις δημοφιλείς;

Η δικιά μου!

Τι ομάδα είσαι και με μέτρο από το 5 μέχρι το 10 πόσο φανατικός είσαι;

Ομάδα; «Ομικρον θετικό». Ομικρον όπως Ολυμπιακός. Κι επειδή ό,τι κάνω το κάνω με φανατισμό, βρίσκομαι προφανώς στο 10.

Μια ινδουιστική σοφία λέει πως «η ψυχή μας είναι ο ανώτερος κριτής μας». Η δική σου ψυχή πόσο αυστηρά σε κρίνει;

Η ψυχή είναι μια σιωπηλή φωνή μέσα μας που αναγνωρίζει το σωστό και το λάθος, γιατί παραμένει πάντα αποστασιοποιημένη και αντικειμενική. Η ψυχή δεν σε αφήνει να ξεχάσεις τα λάθη σου. Η δική μου ψυχή, πάντως, δαμάζεται από την τρέλα της τέχνης και τις ανισορροπίες της δουλειάς, αλλά στο τέλος της μέρας κάτι γίνεται, λυτρώνεται και σώζεται.

Υπήρξε κάποια επαγγελματική σου επιλογή για την οποία αισθάνθηκες ότι δεν σε αντιπροσωπεύει 100% ή φοβήθηκες ότι δεν θα περπατούσε εμπορικά όσο θα ήθελες;

Πάντα υπάρχει ανησυχία αν αυτό που κάνεις είναι καλό, αν σε αντιπροσωπεύει. Όσον αφορά στις μέχρι τώρα συνεργασίες μου, νομίζω ότι το βήμα να εμφανιστώ μαζί με τον Πασχάλη Τερζή ήταν τολμηρό και δύσκολο, αλλά αποδείχθηκε ωραίο και επιτυχημένο, πράγμα που αποδεικνύει ότι και στον χώρο μας τα «ετερώνυμα» έλκονται, αρκεί να υπάρχει η σωστή ισορροπία.

Θα συνεργαζόσουν ποτέ με τον Σάκη Ρουβά σε ένα νυχτερινό σχήμα; Δύο τόσο μεγάλα ονόματα δεν θα είχαν εγγυημένη εμπορική επιτυχία;

Αφού θα μπορούσε να επιτευχθεί η μέγιστη ανταπόκριση και αποδοχή με τον καθένα μόνο του, γιατί να ταλαιπωρηθούμε σε μια συνεργασία;

Τι είναι για σένα η θρησκεία;

Πιστεύω απόλυτα στην ύπαρξη του θείου, του μετά, της μετά θάνατον ζωής. Θρησκεία είναι η ελπίδα για κάτι καλύτερο από αυτό που ξέρουμε. Τείνουμε το χέρι μας στο θείο και εναποθέτουμε τις ελπίδες μας εκεί για να σωθούμε από τον φθαρτό επίγειο κόσμο. Τη βοήθεια του Θεού την επικαλούμαι, δυστυχώς, κυρίως στα δύσκολα. Θα έπρεπε να προσευχόμαστε σε όλες τις στιγμές της ζωής μας.

Έχεις ξεφύγει ποτέ από τα όριά σου;

Σε κάθε άνθρωπο υπάρχει η θεατή πλευρά του, αλλά και η πιο σκοτεινή. Προσωπικά για μένα, νομίζω ότι η περίοδος 25 με 30 ήταν μια άκρως extreme περίοδος. Τώρα βέβαια ηρέμησα, καταλάγιασα.

Σε μια πιθανή μελλοντική αυτοβιογραφία σου ποια θα ανέφερες ως την πιο θαρραλέα σου πράξη μέχρι σήμερα;

Μήπως αυτή τη συνέντευξη; (γέλια)



http://www.protothema.gr/

Σχόλια