Εκτίναξη ακρίβειας την ώρα που γινόμαστε φτωχότεροι!


Μπορεί αν γινόμαστε κάθε μέρα και φτωχότεροι, ωστόσο οι τιμές των προϊόντων όλο και ανεβαίνουν. Όπως ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία ο πληθωρισμός τον Σεπτέμβριο έφτασε το 3,1% από 1,7% τον Αύγουστο (μήνα των εκπτώσεων) και από 2,4% τον Ιούλιο.

Αιτία, είναι οι ανατιμήσεις στη συντριπτική πλειονότητα των προϊόντων και υπηρεσιών ευρείας κατανάλωσης, που κατέγραψε η Ελληνική Στατιστική Αρχή, με τις μεγαλύτερες να παρατηρούνται στη στέγαση (τιμολόγια ΔΕΗ, φυσικό αέριο) και στις μεταφορές (βενζίνη).

Ειδικότερα, από την ΕΛΣΤΑΤ ανακοινώθηκαν τα εξής:



Από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του Σεπτεμβρίου 2011, προς τον αντίστοιχο δείκτη του Σεπτεμβρίου 2010, προκύπτει αύξηση 3,1% έναντι αύξησης 5,6% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του 2010 προς το 2009.


Η αύξηση αυτή προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές :

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:



α) Κατά 2,2% της ομάδας "Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά, καφές, αναψυκτικά, χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα φρούτα νωπά και λαχανικά νωπά.

β) Κατά 5,8% της ομάδας "Αλκοολούχα ποτά και καπνός", λόγω αύξησης των τιμών των τσιγάρων.

γ) Κατά 2,8% της ομάδας "Ένδυση και υπόδηση", λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

δ) Κατά 8,3% της ομάδας "Στέγαση", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του φυσικού αερίου, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας.



ε) Κατά 0,8% της ομάδας "Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

στ) Κατά 4,8% της ομάδας "Μεταφορές", λόγω αύξησης των τιμών στα είδη: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη) και υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα τέλη κυκλοφορίας και των τιμών των αυτοκινήτων.

ζ) Κατά 0,6% της ομάδας "Επικοινωνίες", λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.

η) Κατά 2,9% της ομάδας "Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια", λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των εστιατορίων- ζαχαροπλαστείων- καφενείων- κυλικείων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.



θ) Κατά 2,7% της ομάδας "Άλλα αγαθά και υπηρεσίες", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των ειδών ατομικής φροντίδας.


2. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,7% της ομάδας "Υγεία", λόγω μείωσης των τιμών των φαρμάκων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των νοσηλίων των ιδιωτικών κλινικών.

β) Κατά 0,3% "Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες", λόγω μείωσης των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού- υπολογιστών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των βιβλίων, γραφικής ύλης- σχολικών ειδών και του πακέτου διακοπών.

γ) Κατά 0,4% της ομάδας "Εκπαίδευση", λόγω μείωσης των τιμών στα δίδακτρα ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ.


Παράλληλα, ο γενικός δείκτης τον Σεπτέμβριο 2011, σε σύγκριση με τον Αύγουστο 2011, παρουσίασε αύξηση 3,3% έναντι αύξησης 1,9% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.


Ο Εναρμονισμένoς Δείκτης Τιμών Καταναλωτή αυξήθηκε 2,9% τον Σεπτέμβριο, από 1,4% τον Αύγουστο εφέτος και 5,7% τον Σεπτέμβριο 2010. Σε μηνιαία βάση, ο εναρμονισμένος πληθωρισμός σημείωσε αύξηση 3,4% έναντι αύξησης 1,9% πέρυσι.

http://www.protothema.gr/

Σχόλια