Μόνο στον eniko: τους τσιμπήσαμε

Ασύλληπτες διαστάσεις λαμβάνει το πρόβλημα της εγκληματικότητας, με την Αστυνομία να παρακολουθεί σε ρόλο θεατή. Οπως αποκαλύπτει σήμερα ο enikos, ολόκληρη γιάφκα με κλεμμένα φορτηγά βρίσκεται σε εγκαταλελειμμένο τούνελ του ημιτελούς δρόμου πάνω από τις αποθήκες καυσίμων του Ελληνικού Στρατού, στον Απρόπυργο. Φωτογραφίσαμε το άβατο της σπείρας των αδίστακτων κακοποιών, αποκαλύπτοντας ένα μυστικό που γνωρίζουν, εκτός από τους ίδιους, οι ιδιοκτήτες - θύματα κλοπής και οι αστυνομικοί. Κανείς όμως δεν τολμάει να επισκεφθεί το τούνελ τη νύχτα και κανείς δεν έχει το θάρρος να φτάσει μέχρι εκεί μόνος: «Ψάχνοντας, μπήκα μόνος μου στην τρύπα και μετά συνειδητοποίησα τι έκανα», περιγράφει στον eniko ο Α.Γ., ιδιοκτήτης του τριαξονικού φορτηγού που εκλάπη «κάτω από το μπαλκόνι του» πριν από δύο μήνες, σε γειτονιά των νοτίων προαστίων: «Με έπιασε κρύος ιδρώτας, γιατί σκέφτηκα ότι μέσα στο τούνελ μπορούν εύκολα να με εγκλωβίσουν, το κινητό μου δεν έπιανε και μέχρι τον πολιτισμό μεσολαβούσαν οκτακόσια μέτρα χωματόδρομου. Συνήλθα γρήγορα και έφυγα», συμπληρώνει ο ιδιοκτήτης, ο οποίος τονίζει ότι μαζί με το φορτηγό του έκλεψαν και ένα βαρύ μηχάνημα για χωματουργικές εργασίες: «Είχαν τεχνίτες μαζί τους, γιατί έκοψαν ακόμα και ένα κομμάτι από τα μπάζα».



Το άβατο

Ο 48χρονος ιδιοκτήτης φορτηγού Νίκος Λ., που του έκλεψαν το φορτηγό πριν από έναν μήνα στα Σπάτα, προσφέρθηκε να μας οδηγήσει μέχρι το αυτοσχέδιο κοπτήριο. «Να έχετε γρήγορο αυτοκίνητο γιατί, αν μας αντιληφθούν, μπορεί ακόμα και να μας πυροβολήσουν», είπε και ξεκινήσαμε το επόμενο μεσημέρι. Ο τραχύς χωματόδρομος τελειώνει μπροστά στο σκοτεινό, αδιέξοδο τούνελ, μήκους τουλάχιστον 300 μέτρων. Στο βάθος εντοπίσαμε ένα καμένο κουβούκλιο φορτηγού που «κόπηκε» και του έβαλαν φωτιά για να εξαφανίσουν τα ενοχοποιητικά στοιχεία. Οι προβολείς του Ι.Χ. που μας μετέφερε αποκάλυψαν τους μεγάλους λεκέδες που άφησαν τα λάδια των κλεμμένων φορτηγών, τα οποία αποσυναρμολογήθηκαν για να πουληθούν ως ανταλλακτικά. Φτερά των πίσω τροχών, σπασμένα παρμπρίζ, προφυλακτήρες, ντεπόζιτα καυσίμων και ιμάντες συμπληρώνουν το σκηνικό του εργαστηρίου της σπείρας, που εργάζεται γρήγορα και πάντα τις πρώτες ώρες μετά την κλοπή. «Βγάζουν πρώτα την καρότσα, την οποία πουλούν είτε ως ανταλλακτικό είτε ως παλιοσίδερα», μας εξηγεί ο Νίκος Λ., αξιοποιώντας την ευκαιρία της επίσκεψής μας για να ρίξει άλλη μία ματιά, σε μια απέλπιδα προσπάθεια εντοπισμού κομματιών του δικού του φορτηγού. Και συνεχίζει: «Μετά, αφαιρούν το κουβούκλιο και κόβουν στα τρία τον σκελετό του αυτοκινήτου με τους άξονες. Με αυτό τον τρόπο μπορούν να πουλήσουν ξεχωριστά μοτέρ, σασμάν και τα διαφορικά του αυτοκινήτου». Η εύλογη ερώτηση είναι: Η Αστυνομία το γνωρίζει; Και η απάντηση: «Θα σου πω μόνο ότι κάποιος αξιωματικός της Ασφάλειας κοντινού τμήματος που ενημερώθηκε από συνάδελφό μου είπε ότι δεν μπορεί να γίνει επιχείρηση από το τμήμα γιατί δεν φτάνουν οι αστυνομικοί και επιπροσθέτως κανένας δεν θα ρισκάρει να μπει στο τούνελ από μόνος του».

«Εφτασα σούρουπο στα Νεόκτιστα, όταν ένα αγροτικό μού έκλεισε κάθετα τον δρόμο, βγήκαν δύο άντρες και μου είπαν: “Mέχρι εδώ. Απαγορεύεται να προχωρήσεις”, περιγράφει ο Α.Γ., ιδιοκτήτης μεγάλου φορτηγού που το έκλεψαν άγνωστοι. «Ενας συγγενής μού πρότεινε να νοικιάσω ελικόπτερο για να ελέγξουμε την περιοχή, το είπα σε άλλους δύο συναδέλφους μου -επίσης θύματα κλοπής- και μοιραστήκαμε τη δαπάνη της εκμίσθωσης. Πετάξαμε για πέντε ώρες πάνω από τα Νεόκτιστα, αλλά δεν μπορέσαμε να εντοπίσουμε τα κλεμμένα φορτηγά», συμπληρώνει.



Δεν δηλώνουν τις κλοπές, λόγω κόστους

«Πήγα στη ΔΟΥ να δηλώσω την απώλεια των φοροτεχνικών εντύπων που είχα μέσα στο φορτηγό που μου έκλεψαν και μου ζήτησαν 600 ευρώ παράβολο!», δηλώνει ο Δ.Μ., ιδιοκτήτης φορτηγού, περιγράφοντας την απίστευτη γραφειοκρατία του Ελληνικού Δημοσίου, που τον εμπόδισε να μπλοκάρει τα άκοπα στελέχη του τιμολογίου του: «Μου χρωστάει το Δημόσιο 2.500 ευρώ και ζήτησα συμψηφισμό, για να μου απαντήσουν ότι μόνο τα βεβαιωμένα συμψηφίζονται και αν δεν πληρώσω το παράβολο των 600 ευρώ δεν μπορεί να βεβαιωθεί η κλοπή. Φαύλος κύκλος, δηλαδή».

http://www.enikos.gr

Σχόλια