Αλµα πωλήσεων στο e-εµπόριο


Στο ποσό των 1,4 δισ. ευρώ έφτασε το 2010 ο τζίρος του ηλεκτρονικού εµπορίου στην Ελλάδα, σηµειώνοντας αύξηση 75% σε σχέση µε το 2009. «Παίκτες» µε αναγνωρισιµότητα βλέπουν καθηµερινά τις πωλήσεις να αυξάνονται, ενώ πληθαίνουν οι νέες ιστοσελίδες του χώρου.

Για το 2011 οι προβλέψεις είναι ότι «θα είναι µια δυνατή χρονιά». «Το ηλεκτρονικό εµπόριο αποτελεί έναν βασικό µοχλό ανάπτυξης στο εγχώριο λιανεµπόριο ως αποτέλεσµα της ανάγκης του καταναλωτή για πιο συµφέρουσες αγορές. Μάλιστα, την περίοδο των εορτών ο καταναλωτής έδειξε να εµπιστεύεται ακόµη περισσότερο τα ηλεκτρονικά µαγαζιά για αγορές», υποστηρίζει ο κ. Νίκος Βαρβαδούκας, marketing manager του ηλεκτρονικού καταστήµατος Getitnow.gr που άνοιξε τις «πύλες» του τον περασµένο Μάιο.

Πρόκειται για το πρώτο ελληνικό ηλεκτρονικό πολυκατάστηµα, το οποίο διαθέτει µια ευρεία γκάµα προϊόντων: από ηλεκτρονικά είδη, µουσική, DVD και βιβλία µέχρι γυναικεία αξεσουάρ, είδη άθλησης, είδη για το σπίτι και παιχνίδια. Παράλληλα, η λειτουργία του βασίζεταισε ορισµένες πρωτοποριακές πρακτικές, όπωςείναι η συνεχής επικοινωνία µε τον καταναλωτή, ενώ φιλοδοξεί να καταστεί ο ηγέτης στον χώρο των ηλεκτρονικών πωλήσεων στην ελληνική αγορά.

Το Getitnow. gr, που διαθέτει πάνω από 200.000 προϊόντα, αναδεικνύεται στο ταχύτερα αναπτυσσόµενο κατάστηµα για online αγορές στην Ελλάδα µε 6,7 εκατ. επισκέψεις την περασµένη χρονιά,ενώ διαθέτει 30 καταστήµατα σε όλη την Ελλάδα για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών. Επιπλέον, οικαθηµερινές του προσφορές δίνονται µε έκπτωση έως και 70%. Σε άνοδο οι e-πωλήσεις
Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις αποτελούν το µοναδικό κανάλι του εµπορίου που βρίσκεται σε άνοδο. Παλαιότεροι «παίκτες» αναβαθµίζουν τις ιστοσελίδες τους, παραδοσιακού τύπου λιανέµποροι εισέρχονται στις on-line πωλήσεις, ενώ πληθαίνουν συνεχώς οι εταιρείες µε αµιγώς παρουσία στο ∆ιαδίκτυο, ακόµη και στις υπηρεσίες. «Η αγορά του ηλεκτρονικού εµπορίου εξελίσσεται ανοδικά την εορταστική περίοδο», υποστηρίζει ο κ. Ρόµπυ Μπουρλάς, γενικός διευθυντής των «Public» που αναπτύσσουν το οµώνυµο ηλεκτρονικό κατάστηµα. Μάλιστα, όπως δηλώνει, «από τον Σεπτέµβριο το public.gr έχει πενταπλασιάσει τις πωλήσεις του».

Κατακόρυφηάνοδο σεεπισκεψιµότητα και παραγγελίες καταγράφεικαι το Getitnow.gr, ενώανοδικές είναιοι επιδόσεις και στοηλεκτρονικό κατάστηµα δηµοπρασιών ricardo.gr. Οπως δηλώνει ο διευθύνων σύµβουλος της ιστοσελίδας κ. ∆ηµήτρης Τριτάρης, «απότον Αύγουστο βλέπουµε άνοδο κατά30% από µήνα σε µήνα», ενώ η επισκεψιµότητα έχει φτάσει το ένα εκατοµµύριο τον µήνα.

Αγοράζουν και ρούχα
Οι Ελληνες on-line καταναλωτές επεκτείνουν συνεχώς την γκάµατων προϊόντων που αγοράζουν µέσω ∆ιαδικτύου. «Τον τελευταίο ενάµιση χρόνοβλέπουµε σηµαντική άνοδο στις αγορές ρούχων», δηλώνει ο κ.Τριτάρης. Ανάλογηείναι η άποψη του κ. Κώστα Γεράρδου,επικεφαλής του Internetτης αλυσίδας «Πλαίσιο Computers» που διαθέτει το e-κατάστηµα plaisio. gr µε 100.000 επισκέπτες την ηµέρα, αλλά και ιδρυτή του ηλεκτρονικού καταστήµατος buldoza.gr που άνοιξε το καλοκαίρι και διαθέτει είδη σπιτιού και ρουχισµού. «Αρχικά εκτιµούσαµε ότι η αναλογία πωλήσεων θα ήταν 60%είδη σπιτιού και 40% ρούχα, όµωςσήµερα είναι ακριβώς αντίθετη».

Επέκταση σε νέες κατηγορίες προϊόντων σχεδιάζει το e-shop.gr, που ειδικεύεται σε πωλήσεις προϊόντων τεχνολογίας, πληροφορικής, εικόνας και ήχου. «Η επέκταση σε συναφείς κατηγορίες θα συµβάλουν σε άνοδο των πωλήσεων», δηλώνει ο κ. Απόστολος Αποστολάκης, διευθύνων σύµβουλος του e-shop.gr που έκλεισε πέρυσι µε τζίρο 128 εκατ. ευρώ, σηµειώνοντας πτώση 15%, τάση που εκδηλώθηκε και κατά τη διάρκεια των εορτών παρά τις 140.000

επισκέψεις την ηµέρα. «Οι καταναλωτέςέκαναν, λόγω κρίσης, µικρότερου ύψους παραγγελίες», δηλώνει.

ΟΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣΠΩΛΗΣΕΙΣ
αποτελούν το µοναδικό κανάλι του εµπορίου στην Ελλάδα που βρίσκεται σε άνοδο

Κίνητρο για τους καταναλωτές οι φθηνότερες αγορές

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΡΟΛΟ στην αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων παίζει η εξοικονόµηση χρηµάτων. Οι τιµές σε προϊόντα και υπηρεσίες που πωλούνται µέσω ∆ιαδικτύου είναι κατά µέσο όρο 30% φθηνότερες. Οταν υπάρχουν προσφορές, το ποσοστό αυτό ξεπερνά και το 50%. Κατά έρευνα του Οικονοµικού Πανεπιστηµίου Αθηνών, το 2010οι on-line καταναλωτές ξόδεψαν κατά µέσο όρο 1.500 ευρώ για online αγορές, επηρεάζοντας θετικά τον τζίρο του ηλεκτρονικού εµπορίου,ο οποίος διαµορφώθηκε σε 1,4 δισ. ευρώ έναντι 800 εκατ. ευρώ το 2009, σηµειώνοντας αύξηση 75%, ενώ το 51% των on-line καταναλωτών αγόρασε ηλεκτρονικά πάνω από 5 φορές το πρώτο εξάµηνο του 2010. Σύµφωνα µε στελέχη της αγοράς, το 2011 θα είναι µια δυναµική χρονιά για το ηλεκτρονικό εµπόριο. «Η εκτίµησή µας είναι ότι το 2011 το ηλεκτρονικόµας κατάστηµα, το public. gr, θα αποτελεί το 5% των πωλήσεώνµας», δηλώνει ο κ. Μπουρλάς. «Το Getitnow κερδίζει γρήγορα έδαφος σε επίπεδοδηµοτικότητας και προτίµησης από τους έλληνες καταναλωτές», δηλώνει ο κ. Βαρβαδούκας.

Εξάλλου,το 12%των χρηστών του Internet,που δεν είναι e-shoppers, αναµένεται ότι θα ξεκινήσειon-line αγορές κατά τη διάρκεια του 2011. Παράγοντες της αγοράς υποστηρίζουν ότι η άνοδος του ηλεκτρονικού εµπορίου στην Ελλάδα είναι µονόδροµος. Αλλωστε, ο αριθµός των on-line αγοραστών έχει τετραπλασιαστεί µέσα στην τελευταία πενταετία και αποτελεί σήµερα το 13%του πληθυσµού, φτάνοντας σε 840.000

(σύµφωνα µε τη Focus Bari).

Στο εξωτερικό, εξάλλου, δηµοφιλήe-καταστήµατα – amazon. com, ebay. com, piximania. com,asos. com, yoox. com –καταγράφουν τζίρους εκατοντάδωνεκατοµµυρίων ευρώ.Μάλιστα, οι e-πωλήσεις κερδίζουν συνεχώς έδαφος. Είναι ενδεικτικό ότι στις ΗΠΑ οι ηλεκτρονικές πωλήσεις εκτινάχθηκαν κατά 15% στις εορτές και διαµορφώθηκαν στα 36,4 δισ. δολάρια.

http://www.tanea.gr

Σχόλια