Σε μια βόλτα στα Όρη Κάτσκιλ ο δεκατριάχρονος μαθητής Aidan Dwyer παρατήρησε τη διάταξη των κλαδιών των δέντρων και εν συνεχεία επιχείρησε να εξακριβώσει τον τρόπο με τον οποίο αυτή συντελεί στην απορρόφηση περισσότερης ηλιακής ενέργειας και στην ολοκλήρωση της διαδικασίας της φωτοσύνθεσης.
Ο 13χρονος εφάρμοσε την ακολουθία Φιμπονάτσι, η οποία παρέχει τη μαθηματική έκφραση των φρακταλικών δομών που συναντώνται στη φύση, για να δημιουργήσει ένα σχέδιο διάταξης φωτοβολταϊκών με στόχο την αποδοτικότερη εκμετάλλευση της ηλιακής ενέργειας.
Ο Aidan Dwyer ισχυρίστηκε σε εργασία που απέστειλε στο Αμερικανικό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας ότι το δενδροειδές φωτοβολταϊκό που δημιούργησε παρήγαγε 20% περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια και η διαδικασία συλλογής ηλιακού φωτός διήρκεσε δυόμιση ώρες περισσότερο από το μέσο όρο.
Το περιστατικό πήρε μεγάλη έκταση στα Μέσα Ενημέρωσης παγκοσμίως με ορισμένους να κάνουν λόγο για τεχνολογική επανάσταση στο σχεδιασμό των φωτοβολταϊκών συστημάτων.
Δεν έλειψαν ωστόσο οι φωνές που συνέστησαν ψυχραιμία, αλλά και οι αναρτήσεις που διαψεύδουν τα αποτελέσματα που εξήγαγε ο 13χρονος.
Η βασικότερη κριτική εστιάζει στο γεγονός ότι χρησιμοποιήθηκε λανθασμένα το Βολτ για τη μέτρηση της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς αν ο 13χρονος μέτραγε την ισχύ και όχι την τάση του ρεύματος τα αποτελέσματα θα ήταν λιγότερο εντυπωσιακά.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια σας παρακαλούμε να είναι κόσμια και χωρίς ύβρεις. Όλες οι γνώμες είναι ελεύθερες.
Περιμένουμε την δική σας....